MAKSUTAVAT


A) Maksu verkkopankissa tilausta tehtäessä

Hyväksymme suomalaisista verkkopankeista verkkomaksut.

- Huom: Muista aina verkkopankissa maksettuasi palata takaisin nettikauppaan.

- Tilauksen toimituskulut ovat 5,40 euroa.


B) Maksu laskulla

Lähetämme sinulle laskun, jonka maksuaika on 10 vuorokautta laskun päiväyksestä.

a) Ennakkolasku sähköpostiin

- Uusille asiakkaille sekä isoista tilauksista lähetämme ennakkolaskun. Postitamme tilauksesi heti kun ennakkolasku on maksettu tilillemme.

- Ennakkolasku toimitetaan asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli haluat laskun tavallisessa postissa, merkitse tilausta tehdessäsi "Vahvista tilaus" -painikkeen vieressä olevaan viestikenttään: "Huom: lasku postitse".

b) Lasku tilauksen mukana

- Vanhoille asiakkaille lähetämme laskun tilauksen mukana.


- Tilauksen toimituskulut ovat 6,80 euroa.

- Laskulla tilattaessa täytettyäsi tiedot tilauksen yhteydessä hyväksyt, että tarkistamme luottotietosi.

- Maksamattomasta laskusta lähetämme huomautuksen, josta peritään huomautusmaksu 5,00 euroa/kappale.

Laskulla-palvelun ehdot

- Asiakkaan täytyy olla yli 16-vuotias

- Asiakkaalla ei saa olla luottotietomerkintöjä

- Asiakkaalla ei saa olla maksamattomia velkoja tai maksuhäiriöitä Banana Press Oy:lle

- Toimitusosoitteen tulee olla sama kuin väestörekisteriin ilmoitettu asiakkaan osoite


C) Maksu postiennakolla

Postiennakolla maksettaessa maksu suoritetaan postikonttorissa tuotteita noudettaessa.

- Tilauksen toimituskulut ovat 6,80 euroa. Postiennakolla tilattaessa tilauksen hintaan lisätään 4,10 euron postiennakkomaksu. Kulut ovat yhteensä 10,90 euroa.

- Saat postista postiennakko-osoitekortin, kun tilauksesi on saapunut lähipostiisi. Ota tämä kortti mukaasi, kun lunastat tilauksesi. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi.

- Voit kuitenkin lunastaa tilauksesi postista myös ilman em. korttia, jos sinulla on paketin lähetystunnus. Lähetämme lähetystunnuksen sinulle sähköpostilla, kun postiennakkopaketti lähtee meiltä.

- Samalla lähetystunnuksella voit seurata pakettisi kulkua postin kotisivuilta www.itella.fi kohdassa "Seuraa lähetystä".



TOIMITUSTAVAT


A) Postitse

Käytämme lähetysten toimittamiseen postia.

a) Toimitus kirjeenä

- Suurin osa tilauksista toimitetaan kirjeenä, jotka kannetaan asiakkaan antamaan osoitteeseen.

- Posti kantaa perille saakka lähetykset, joiden enimmäismitat ovat 250 mm x 400 mm x 30 mm.

- Sitä isommat lähetykset ovat maksikirjeitä tai paketteja.

- Yritämme mahdollisuuksien mukaan jakaa isot tilaukset kahdeksi tai useammaksi kirjeeksi, jotta mahdollisimman suuri osa tilauksista kannettaisiin asiakkaille perille saakka.

b) Maksikirjeet ja paketit

- Maksikirjeet ja paketit voit noutaa lähipostistasi. Saat antamaasi osoitteeseen ilmoituskortin, kun sinulle on tullut postiin noudettava lähetys.

- Ota ilmoituskortti mukaan, kun haet tilauksesi. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi.

- Voit kuitenkin hakea paketin (ei koske maksikirjeitä) postista myös ilman em. ilmoituskorttia, jos sinulla on paketin lähestystunnus. Lähetämme lähetystunnuksen sinulle sähköpostilla, kun postipaketti lähtee meiltä.

- Samalla lähetystunnuksella voit seurata pakettisi kulkua postin kotisivuilta www.itella.fi kohdassa "Lähetysten seuranta".


B) Nouto postimyyntivarastoltamme

Voit noutaa tilauksesi itse Helsingin varastoltamme. Huom: Ilmoitamme sinulle kun tilauksesi on valmiina noudettavaksi.

- Varastomme ja pakkaamomme on Helsingin Kruununhaassa. Osoite on Liisankatu 11 D 36, 00170 Helsinki.

- Jos noudat tilauksesi itse, säästät toimituskulut.

- Voit maksaa tilauksesi käteisellä tilausta noutaessasi. Saat 20 prosentin käteisalennuksen. Verkkokauppa ei laske käteisalennusta valmiiksi tilausta tehdessäsi, vaan laskemme sen tilausta noudettaessa.

- Ilmoitamme aina erikseen kun noutotilaus on haettavissa. Lähetämme sähköpostia, tekstiviestin tai soitamme.

- Huom: Varastolla ei ole jatkuvaa päivystystä, joten noudon ajankohta on syytä sopia etukäteen. Soita tai lähetä sähköpostia. Puh: 09-6980434, email: info@bananapress.fi. Ilmoitamme samalla portin ovikoodin ja tarkan käteishinnan.

- Huom: Varastolla ei ole maksupäätteitä, joten kortit eivät käy. Vaihtokassaa ei ole, joten varaa tasaraha mukaasi.



TOIMITUSKULUT


A) Maksu nettipankissa tilausta tehdessä:

- Toimituskulut ovat 5,40 euroa per tilaus.

B) Maksu laskulla:

- Toimituskulut ovat 6,80 euroa per tilaus.

C) Maksu postiennakolla tilausta postissa noudettaessa:

- Toimituskulut ovat 6,80 euroa + postiennakkomaksu 4,10 euroa. Yhteensä 10,90 euroa per tilaus.


- Perimme aina vain yhdet toimituskulut, vaikka tilauksesi toimitettaisiinkin useammassa osassa.

- Jos osa tilauksesta toimitetaan jälkitoimituksena, laskutamme vain jälkitoimituksena lähetettävän tuotteen hinnan, emme uusia toimituskuluja.

- Yli 100 euron tilaukset lähetetään ilman toimituskuluja.

- Ulkomaille tilattaessa kunkin tilauksen toimituskulut ja toimitustapa sovitaan etukäteen.



TOIMITUSAIKA


Noin 80 prosenttia tilauksista saadaan postiin 1–2 vuorokauden sisällä tilauksen saapumisesta.

- Postin normaali kuljetusaika on 1–2 työpäivää.

- Ilmoitamme sinulle sähköpostissa, mikäli toimitusaika poikkeaa normaalista.

a) Varastotuotteet

- Suosituimpia tuotteita on jatkuvasti varastossa, joten ne saadaan nopeasti postiin.

- Sarjakuvatukkujen ja -kustantajien ruuhka- ja loma-aikoina saattaa esiintyä häiriöitä tavarantoimituksissa.

b) Toimitusmyynnissä olevat tuotteet

- Kaikkia tuotteita ei ole koko aikaa varastossa, vaan tilaamme niitä tarpeen mukaan sarjakuvatukuista tai -kustantajilta. Tällöin tavanomainen toimitusaika on 1–2 viikkoa.

- Huom: Mikäli samassa tilauksessa on varastotuotteita ja toimitusmyynnissä olevia tuotteita, toimitusaika määräytyy jälkimmäisen mukaan. Mikäli toimitusaika kuitenkin uhkaa venyä, pyrimme mahdollisuuksien mukaan lähettämään tilauksen esimerkiksi kahdessa osassa.


Miksi tilaus viipyy?

Yleisimmät syyt toimitusajan venymiselle ovat:

a) Kyse on uutuustuotteesta, joka ei ole vielä ilmestynyt

- Uusien tuotteiden ilmestymispäivät ja jakeluajat saattavat poiketa kustantajan ennakkoon ilmoittamista.

b) Oliko osoitteesi oikein?

- Tarkista sähköpostiin saamastasi tilausvahvistuksesta, onko antamasi osoite varmasti oikein.

c) Tarkista postisi

- Ole tarkkana postisi kanssa. Pakettikortit ja ilmoitukset maksikirjeistä ovat nykyään pieniä ja huomaamattomia. Huom: Posti lähettää vain yhden ilmoituksen saapuneista lähetyksistä.

d) Lähetimmekö sinulle ennakkolaskun?

- Uusille asiakkaille ja isoista tilauksista lähetämme ennakkolaskun. Tilaus lähetetään vasta kun lasku on maksettu tilillemme.

- Lähetämme ennakkolaskut sähköpostilla. Tarkista siis sähköpostisi. Katso myös roskapostikansioon.

e) Tuote on väliaikaisti loppu tai toimitukset viivästyvät

- Joskus käy niin, että emme saa tilaamiamme tuotteita sarjakuvatukuista tai -kustantajilta. Syynä saattavat olla loma-aika, ruuhka tms.

- Postitamme tilaukset heti kun saamme puuttuvia tuotteita varastoon.

- Ilmoitamme sähköpostilla poikkeavista toimitusajoista.



PALAUTUKSET JA TUOTEVAIHDOT


Kaikilla käyttämättömillä tuotteillamme on täydellinen kahden viikon vaihto- ja palautusoikeus.

- Kaikista palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen.


1) Lähetä ihan ensimmäisenä sähköpostia tai soita.

2) Palautuksen käsittelemiseksi tarvitsemme sinulta seuraavat tiedot:

• Asiakkaan tiedot (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite)

• Tilausnumero

• Palautettavat tuotteet (tuotteen nimi ja mahdollisesti myös tuotenumero)

• Palautuksen syy (esimerkiksi vika tuotteessa tai tuotepalautus 14 päivän sisällä)

3) Saat ohjeet miten menetällä palautuksen kanssa.


- Voit palauttaa tilaamasi tuotteen tai vaihtaa sen toiseen.

- Huom: Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä, myyntikunnossa olevia tuotteita. Esimerkiksi kertaalleen luettua sarjakuva-albumia ei voi palauttaa.

- Etukäteen maksettu hinta palautetaan pankkitilillesi, joten muista mainita tilinumerosi.

- Reklamointiaika on 14 vuorokautta.

- Kauppias ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja. Kauppias ei lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.



TOIMITUKSESSA RIKKOUTUNEET LÄHETYKSET


Valitettavasti posti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta ei aina onnistu kuljettamaan pakettia ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.

- Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee heti vahinkoilmoitus postikonttoriisi.

- Mikäli mahdollista, ota aina valokuva vaurioituneesta lähetyksestä ennen kuin avaat pakkauksen. Liitä valokuva postille tekemääsi vahinkoilmoitukseen. Asiasi käsittely yksinkertaistuu ja nopeutuu.

- Ota myös yhteys kauppiaaseen, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen seitsemän päivän palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.



YHTEYSTIEDOT


Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät seuraavasti:

- Sähköpostilla osoitteesta info@bananapress.fi

- Puhelimella numerosta 09-6980434

- Postitse osoitteesta Banana Press Oy, Liisankatu 11 D 36, 00170 Helsinki